Communicatie met de burger; Rhenen doet het zo

Communicatie met de burger; Rhenen doet het zo

29 mei 2018

Rhenen is een gemeente met een aantal heuvels, waaronder de Grebbeberg, en heeft ongeveer 20.000 inwoners. De helft daarvan woont in de stad Rhenen. Sinds kort werkt Thea Pleijsier bij de gemeente als één van de twee communicatieadviseurs. Een drukke full-time baan, waarbij Thea ondersteund wordt door twee communicatiemedewerkers.

Beleidsmedewerker Sandra Reuling werkt nauw samen met Thea. Sandra: “Ik overleg vaak met Thea en doe zelf veel om de communicatie op het gebied van waterbeheer te ontwikkelen en uit te voeren. Binnen onze kleine gemeente ben ik daardoor echt een spil in het web en vanaf het begin tot het eind betrokken bij een project”. Zo schrijft Sandra ieder kwartaal een nieuwsbrief voor de bewoners over Wateroverlast. “In 2014/2015 hebben we grote problemen gehad met wateroverlast in onder andere Achterberg. Om de kwetsbare gebieden meer te ontzien, hebben we samen met de waterschappen tachtig maatregelen uitgevoerd. Een enorm project wat op 9 mei jl. is opgeleverd”, aldus Sandra.

Thea is pas net begonnen bij Rhenen, maar heeft veel ervaring opgedaan bij andere gemeenten. Ze is enthousiast: “Het is prettig dat Sandra heel actief is op het gebied van communicatie. Ze weet goed hoe belangrijk het is om inwoners te betrekken bij haar plannen. Ook ben ik benieuwd naar het Communicatie Platform en de toolbox die momenteel ontwikkeld wordt. Daar kan ik vast mijn voordeel mee doen!”